Don't Wait Until Tomorrow _ Late Arrival



                                                             The entrance hall of the exhibition (pictured by Jirasak Liwthaisong)

                                                                                 pictured by Tammarat Kittiwatanokun

                                                                                 pictured by Tammarat Kittiwatanokun

                                                pictured by Tammarat Kittiwatanokun


                                                        The tunnel at the far left of the main gallery, connects to a small gallery






                                                pictured by Tammarat Kittiwatanokun


                                                pictured by Tammarat Kittiwatanokun




                                                           A viewpoint from the CCTV camera inside the room

                                                                        A tunnel leads to the main gallery


                                                                                            Pharse II : October 17 - 26,  2019



Late Arrival, 2019, three plummets (a piece of 100 g. plummet and two pieces of 200 g. plummet) , one 5 euro note, two drawings W6.2 x L12 cm, a wooden table W80 x L120 x H105 cm, two closed-circuit television cameras and two mini spy cameras.

Concept: 
- Scaled down the entrance hall and the main gallery into a small tunnel and a small gallery, both structures are in letter L shape. 
- A gamble by letting audiences originate works of art. 
- Transform one object into another.
- Piecing together a timeline of 5 Euro banknote.
- A hypothesis test for a value of artwork made with paper and a value of banknote, which one is more appealing to thieves. 

มาทีหลัง ๒๕๖๒ ลูกดิ่งวัดระดับสามอัน ขนาด ๒๐๐ กรัมจำนวนสองอัน และขนาด ๑๐๐ กรัมจำนวนหนึ่งอัน ธนบัตร ๕ ยูโรหนึ่งฉบับ งานวาดเส้นสองชิ้น ขนาดเท่าธนบัตร๕ยูโร กว้าง ๖.๒ x ยาว ๑๒ ซม. โต๊ะไม้สักเก่า ขนาดกว้าง ๘๐ x ยาว ๑๒๐ x สูง ๑๐๕ ซม. กล้องโทรทัศน์วงจรปิดจำนวน ๒ ตัวและกล้องสายลับ ขนาดมินิจำนวน ๒ ตัว

แนวคิด 
- สัดส่วนที่ลดลงของโถงทางเข้าและห้องแสดงหลัก กลายเป็นอุโมงค์และห้องแสดงขนาดเล็ก 
- การเสี่ยงโชคในการให้คนดูเป็นต้นกำเนิดของผลงาน 
- การเปลี่ยนผ่านจากวัตถุชนิดหนึ่ง กลายเป็นวัตถุอีกชนิดหนึ่ง
- การปะติดปะต่อและไล่เรียงลำดับเหตุการณ์
- การตั้งสมมุติฐานว่างานศิลปะที่เป็นกระดาษกับเงินที่เป็นกระดาษ สิ่งไหนจะน่าดึงดูดใจมากกว่ากันในการลักขโมย